Relacja z zajęć projektowych- odc. 15
Ostanie już zajęcia projektowe były podsumowaniem tego, co robiliśmy na zajęciach. Każdy z uczestników otrzymał również dyplom
i podarunek na pamiątkę.
Ostanie już zajęcia projektowe były podsumowaniem tego, co robiliśmy na zajęciach. Każdy z uczestników otrzymał również dyplom
i podarunek na pamiątkę.
To były zajęcia ! Wyjazd na basen do Oławy do Term Jakuba sprawił naszym uczestnikom więcej radości, niż można by się spodziewać. Dzieci odbyły spotkanie z ratownikiem, dowiedziały się wielu ważnych informacji na temat zasad i reguł panujących na basenie. A potem było pluskanie się, zabawa, zjeżdżanie do woli. Po długim pobycie na basenie radosne i szczęśliwe wracały do swoich rodziców.
opiekun,D.Guszkiewicz
Co się stanie, kiedy do wody wlejemy olej, barwnik i tabletkę musującą ? Na to i na wiele innych pytań szukali dzisiaj odpowiedzi uczestnicy projektu. Drugoklasiści wykonywali experymenty "wodne" przy użyciu wody, środków spożywczych i chemicznych. A co wyszło z tych doświadczeń, to możecie zobaczyć na zdjęciach.
Uczniowie klasy II
Pływający w wodzie delfin był temaem przewodnim dzisiejszych zajęć.
Z pomocą prowadzącej zajęcia Pani Dominiki przygotowaliśmy delfiny, które "obciążone" w odpowiednim miejscu gumowym mocowaniem potrafiły po zanurzeniu w wodzie "pływać". To było świetne doświadczenie i dobra zabawa. Przy okazji zajęć dowiedzieliśmy się, co to jest laminarka i jak się ją obsługuje.
Uczniowie klasy II
Gry i zabawy- dzisiaj na zajęciach projektowych tworyliśmy tęczę, byliśmy chmurą deszczową, udawaliśmy wiejący wiatr, a to wszystko dzięki wykorzystanej w zabawie chusty animacyjnej. Nie spodziewaliśmy się, że taki przedmiot jak chusta może mieć coś wspólnego z wodą, okazało się, że w zabawie jak najbardziej można było wykorzystać zjawiska pogodowe.
uczniowie klasy II
"Bańkę łap, bańkę łap, bańkę złap...", tak śpiewali uczniowie klasy drugiej na zajęciach projektowych, ponieważ tego dnia bawili się w puszczanie baniek mydlanych.
Kolejne spotkanie uczestników projektu "Wodę poznawać i doświadczać" miało na celu uświadomienie dzieciom, że wiele działań, które codziennie wykonują, ma wpływ na oszczędzanie wody.
Uczestnicy zajęć wysłuchali kilku opowiadań i na ich podstawie mieli ułożyć z obrazków historyjki.
Po wysłuchaniu słuchowisk dzieci były zdziwione, że puszczając wodę podczas mycia zębów marnują tak wiele wody. Dowiedziały się również, że mrożoną rybę nie należy wkładać do miski z wodą celem szybkiego rozmrożenia lecz włożyć do najniższej półki w lodówce, a liście sałaty włożyć do miski z wodą i tam płukać, a nie myć pod bieżącą wodą.
Uczniowie klasy II
Na dzisiejszym spotkaniu rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób dzięki składnikowi wody i barwnika i gotowanego jajka można przygotować pisankę wielkanocną. Tego dnia wykonaliśmy również kartki wielkanocne dla naszych najbliższych.
Grupa uczniów z klasy II
Jak wygląda podwodny świat, co kryją w sobie głębiny wodne, jakie rośliny, ryby i inne żyjątka zamieszkują wodę ? Na te pytania próbowali odpowiedzieć drugoklasiści podczas kolejnego spotkania z projektem "Wodę poznawać i doświadczać". Uczestnicy zajęć podzieleni na grupy zaprojektowali i narysowali podwodny świat. Efekty ich pracy można zobaczyć na zdjęciach.
Grupa uczniów z klasy II
Obieg wody w przyrodzie- tym teamtem zajmowała się grupa drugoklasistów. Uczniowie wykazali się swoją spostrzegwaczością przy pomocy symulatora obiegu wody w przyrodzie potrafili wyjaśnić, co się dzieje z wodą w świecie przyrodniczym. Na pochwałę zasługuje Oliwka Rosiek, która znakomicie potrafiłą wyjaśnić to zjawisko.
W dalszej części zajęć uczniowie przygotowali sobie "statki" z nakrętki, wykałaczki, plasteliny i kawałaka pianki. Dzieci w grupach ścigały się statkami, najpierw na lądzie, a następnie w wodzie. To była frajda.
Do następnego razu...
Grupa uczniów z klasy II
z opiekunem
Dzisiejsze spotkanie obfitowało w wiele emocji, po pierwsze uczestnicy siedzieli dzisiaj na nowych pufach, po drugie w podziale na trzy drużyny zagrali w grę kalambury, zbierali punkty i zdobywali naklejki-medale. Większość uczestników bardzo dobrze poradziła sobie z wyzwaniem, jakim było zaprezentowanie przed wszystkimi swoich umiejętnści teatralnych. Praca zespołowa, jak na drugoklasistów wypadła bardzo dobrze.
Śmiechu było wiele, bo okazało się, że pokazywany deszcz był dla zgadujących prysznicem, a jazda na nartach, jazdą na łyżwach.
Za tydzień tematem przewodnim będzie obieg wody w przyrodzie.
D.Guszkiewicz
Ile słów powiązanych z wodą potrafimy wymienić w przeciągu 15 sekund ?
Odpowiedzi na to pytanie próbowali udzielić młodzi badacze podczas kolejnego spotkania projektowego. Dzieci dowiedziały się również, jak korzystać ze stopera, ponieważ tym narzędziem odmierzały wyznaczony czas. Uczniowie nawzajem wyliczali słowa i pilnowali czasu, Michał Czerniawski, Michał Moś i Patryk Patała wymienili ich najwięcej. Gratulujemy !
Następnym etapem zajęć było uzupełnienie zaprojektowanych przez uczestnikó zajęć książeczek o nowe motywy, co też chętnie wykonali.
Za tydzień kolejne spotkanie i nowe wyzwanie.
Badacze z klasy II
z opiekunem
Na kolejnym spotkaniu uczniowie wybrali pudełko "Bawimy się wodą" i trenowali zmysł słuchu. Dzieci podzieliły się w pary, po czym przygotowały stanowiska pracy: wiaderko z wodą, ściereczka, słomka, łyżka, muszelka, patyczek. Zadaniem uczestników projektu było odgadnąć, który z elementów "spotkał się z wodą". Uczniowie bawili się w detektywów, nawzajem sprawdzali, czy dobrze odgadną usłyszany plusk wody po zetknięciu ze słomką, łyżką, patyczkiem, dłonią czy muszelką.
Badacze z klasy II
z opiekunem
W naszej szkole odbyło się pierwsze spotkanie w ramach realizacji projektu "Wodę poznawać i doświadczać".
Na zajęciach grupa uczniów z klasy drugiej miała za zadanie wybrać jedno z trzech pudeł, w których ukryte było zadanie do wukonania.
Dzieci wybrały dwa tematy, jeden z nich dotyczył przygotowania okładki do książeczki o wodzie, która będzie powstawała w miarę prowadzonych zajęć.
Drugie zadanie było doświadczeniem, ponieważ uczestnicy zajęć szacowali, a następnie sprawdzali, które z wybranych do badania przedmiotów bedą pływały po powierzchni wody, a które utoną. Jakże duże było ich zaskoczenie, kiedy okazało się, że drewniany klocek pływał po powierzchni, a nie zatopił się w wodzie, jak wielu z uczestników przypuszczało.
Prowadzenie doświadczen z wodą przypadło naszym młodym badaczom do gustu.
Za tydzień kolejne zajęcia, a co się będzie na nich działo, o tym w kolejnym odcinku naszego opowiadania o tym, jak poznajemy wodę.
Badacze z klasy II
z opiekunem, p. D.Guszkiewicz
46-034 Pokój
Domaradz 3
Tel.: (77) 469-80-31